fredag 8 april 2011

Vi vår fixar!

Då var det dags för nästa!!!
Jag är kanske inte den som uppdaterar varje dag, emnd et känns ju ganska meningslöst att skriva massa strunt.. Väntar hellre tills jag har något kul att berätta för er och för MIG! :)
För som jag berättade i mitt tidigare (första) inlägg så är denna bloggen i första hand till mig själv i framtiden! Japp Japp! :)

I veckan har både jag och min Junilove varit fruktansvärt duktiga hemma! Junilove har satt upp våra små hyllor vid sängen, jag kan ju tillägga att dom har legat klara och redo för att hamna på väggen i lite över ett år men men.. Nu är dom uppe i alla fall! Han har även varit så duktig så han rensade i mina utekrukor och slängde allt gammalt så nu har jag planterat lite vårfint! :)
Jag har även varit lite slö dom senaste månaderna med att sköta tvätten. Så i tvättstugan låg i stort sett hela min gaderob, + Juniloves halva gaderob.. Det va en hel del.. Men nu är det ordning på det med! :)
Jag upptäckte även idag när jag vaknade och tittade runt men att det va rent ut sagt SNUSKIGT hemma! Jag hann inte med allt men mycket. Så snart har jag ett rent hem igen och rena kläder samt fina blommor ute!!!
På våran gård (vilket det egentligen är) så finns det 3 små hus, vårat "bo" hus och sen en stor ladugård. När jag var ute i dag och planterade så såg jag att det behövdes målas och snickra lite.. Så i morgon när jag kommer hem från mitt jobb tror jag att jag ska pussa på och fjäska lite för min Junilove så att jag får det fint på min gård! Jag tror nog att han tycker att det är en lika bra ide som jag ! :) Hoppas i alla fall på det!

Vi upptäckte även i veckan att våran minsting, lilla Diablo gillar mobiltelefoner. En morgon var min mobil helt borta. Men jag hittade den!! I Diablos mun! :D HAHAHAH! Han såg så nöjd ut först när han sprang runt men det gick snabbt över till en mycket besviken och ledsen min när jag hittade och tog tillbaka den. Inte en repa blev det! Ingen är gladare än jag! Lite smått överraskad är jag också, med tanke på hur många stpra och vassa tänder han har! Aja får väl vara glad över att det gick så bra som det gick.

Ne, nu ser jag att klockar har rört på sig lite väl mycket.. Dags att jobba vidare!

/Junilove & Jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar