lördag 30 april 2011

Sova är jag bäst på!!

Ojojoj.. Jag sov ända till kl 16.20!! Det är verkligen rekordlänge. Men jag känner att det behövdes verkligen. För nu sitter jag här igen på jobbet.. :) Känner mig pigg och allert för att vara här i 5 timmar till. Host!!*

När jag väl vaknade så satte jag mig med min Junilove ute i våran "fina" trädgård och drack "morgonkaffet" tillsammans. Hundarna va trötta efter att Junilove hade tagit en låååång promenad med dom i skogen. Efter lite slappande för att vakna till liv åkte vi till min far för att hämta lite krukor som hade till oss. Det blev självklart så att vi stannade där några minuter extra för att tjata som vanligt. Ni förstår, jag och Junilove kommer aldrig därifrån i tid.. Det råkar alltid bli så att vi kommer in på något samtalsämne som gör att tiden drar iväg. Missförstå mig inte. Jag tycker det är mycket trevligt.. Det blir inte att vi är där så ofta.. Jag vet inte riktigt varför. Tider räcker konstigt nog inte till..
Man tycker egentligen att man borde ha all tid i världen till att hinna göra massa kul, och att hälsa på alla man vill! Men det dyker alltid upp något som man måste göra först, eller så ser och hittar man massa saker man måste göra hemma först.. Att man aldrig kan vara klar. Bara få känna för en dag att man inte har några som helst måsten eller inget man borde göra. Bara kunna ligga och slappa eller åka till dom man inte har hinner åka till annars.. Jaja, det kommer väl dagar till det med hoppas jag.

I alla fall, när vi kom hem efter den lilla trippen till min far så va klockan så pass mycket att det va bara för mig att byta om och åka till jobbet igen. Som sagt, det blir inte mycket vi får ses denna helgen, jag och min Junilove.

Så nu sitter jag här igen.. Tvätten är klar, disken är klar och alla borden är avtorkade. Det ända jag ska göra nu är moppa golven & det tar inte speciellt lång tid.. Det brukar jag spara till 4-5 tiden.. (dödens timma). Det är då man brukar vara som tröttast.. & även om jag har sovit så mycket nu innan jag skulle hit så kommer jag nog va lika trött för det sen. Jag älskar att sova. Men bara i min och Juniloves säng. Sova är jag bäst på!! Det skulle jag kunna göra hur mycket som helst. Så egentligen passar kanske inte nattjobb mig så värst, men det ger pengar och mat på bordet :) Det är ju inget jag kommer göra för alltid. Tror jag.. Junilove tycker inte om det så värst mycket.. Han säger att han tycker bättre om när jag är hemma på nätterna.. Eftersom han jobbar som han gör så blir det inte att vi ses värst så mycket alls. Så kvällar och nätterna är egentligen den ända tiden tillsammans. Men nu har vi inte det heller.. Jaja, det är ju som sagt inte föralltid!

Ha det bra!

/Junilove & Jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar