torsdag 15 december 2011

...

Tillbaka!
Efter en underbar kväll på Jul på Liseberg med Junilove så hände det antagligen något.. För på Måndagen 2 dagar senare blir jag slängd i säng med dropp och massa barnmorskor runt mig.. Mina två små Trollungar ville ut! Men det tycker verkligen inte jag! Jag är ju trotts allt bara i v 28. Så nu har jag bott på Förlossningsavdelningen i Göteborg och i Borås under den senaste 1 & 1/2 vecka. Sängliggandes!! puh! Inte riktigt vad jag är van vid.. Jobbigt att inte få vara hemma med min 2 håriga <3 .. Men nu har det varit lugnt i 1 vecka! Underbart. Inte en enda sammandragning, tack för det. Dom ska minsann ligga kvar där inne i minst 6 veckor till. Så det är därför jag inte kikat in och bjudit på några bilder än. Men nu så.. Nu ligger jag med datan i knät och äntligen har jag sladden till kameran med mig så jag kan dela med mig utav lite bilder.

Lite blandade bilder från veckorna som gått...










Junilove vann sin Älsklingsfigur från den berömdda tv-serien The simpsons! :)

Och jag vann för första gången i mitt liv -Stjärnvinsten på center! :) Suuuper gott!
(chokladmonster som jag är).



Vi var även hos Juniloves föräldrar och gjorde lite julpyssel. En tomte och apelsiner att hänga mm..





Junilove & Mikael! Roligt när männen gärna hjälper till i julstöket! ;)



Innan jag hamnade här så hann det ju faktist även komma lite snö! :) Vilket Navajo och Diablo (mest Navajo) blev väldigt lyckliga över! 




Det  är gott att kyla nosarna i snön! :)


Navajo ÄLSKAR snö! Är det snö ute så spenderar han gärna hela dagar ute!

Diablo är mer än nöjd efter en liten liten stund.. Sen vill han in! :) Han väntar så fint på att jag ska öppna dörren åt honom :)

Sen va det inte mycket mer jag hann med hemma innan det satte igång.. Inte för att jag kände det utan för att läkaren på MVC såg det.. Tur jag skulle till läkaren ändå annars hade jag nog fått mina 2 små Trollungar den dagen! Efter läkarbesök hit och dit, turer i ambulansen så fick jag stanna i Gbg på spec.förlossningen.
Där kollade dom mig hela tiden, medicinerade mig och tog en ny kurva på barnen och min "mag.aktivitet" flera gånger per dag.

Underbar jag ser ut! ;) Men lite får jag bjuda på! Man är lite sleten efter några dagar på intensivvård!

Flyttad från spec.förlossningen till spec.bb.

Tur att Junilove tog med sig datan så man kunde fördriva tiden med något..

GBG.

Plan 4 låg vi på. Så om dom skulle fått för sig att komma ut efter alla om och men så hade vi haft nära till neonatal i alla fall!

Efter 4 LÅNGA dagar i GBG så var vi äntligen tillbaka i Borås!

Lite bättre rum där med! :) En TV har jag aldrig saknat så mycket som jag gjorde i GBG. Just för att ha något att fördriva tiden med.

Här är vi nu! I v. 28 och dom är fortfarande kvar i magen! :) Å där ska dom stanna i alla fall i 5 veckor till!

Händelserikt har det verkligen varit! Tur att min underbara Junilove har varit med mig! Tack! <3 Och tack till min kära svärmor och svärfar som har hjälpt oss med att ta hand om Navajo och Diablo!
Gud, vad jag saknar min håriga 2 <3 .. Det är inte klokt..

Men men, nu ska jag nog äta lite mat tror jag. Junilove borde komma nu snart med. Han har varit och jobbat idag. Han kör på hemma plan nu så han har när hit om det skulle bli någon förändring.

Junilove & Jag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar