måndag 31 oktober 2011

Pyssel!

Här pysslas det för fullt!
Jag och Junilove har kommit in i någon liten "fas" :) Vi kan inte sluta pyssla och göra det mysigare och mysigare!
Det är så roligt med tycker jag, när Junilove vill vara med och pyssla med mig :) Vi skrattar och har det riktigt trevligt (inte för att vi inte har haft det förut, men nu blir det lit annorlunda när vi Pysslar).. :) Ni förstår, Junilove är inte så mycket för det där.. Men vad gör han INTE för mig ;)

Vi åkte ut för en liten house-spotting tur i helgen med. Hittade inte så mycket.. Ja, vi letar efter ett nytt hem. Vi känner det att nu när vi blir +2 så skulle vi vilja äga vårat eget hem och ha något som bara är vårat.
Men utan någon vidare tur med det så bestämmde vi oss för att åka vidare till min far! Mycket trevligt! Jag och Junilove lyckas alltid komma därifrån med massa prylar mm. Den här gången åkte vi hem med en kruka och massa järnek mm!!! :)  Passade ypperligt bra tyckte jag då mitt pysselhumör va på topp!

 Med lite mossa, grenar, järnek och en ticka kan det bli lite fint faktist! :)

Jag blev lite nöjd i alla fall :)

Det finns så mycket man kan använda till att pyssla och pynta med, även om man inte vill lägga massa pengar på det.
Som på våran fina lilla "grupp" ni ser här ovanför betalade vi ingenting! Mycket hittade vi i sogen, trädgården och i min pappas Ladugård ;) Nu är ju bara frågan -vart ska den stå? Ute eller inne? Jag vill inte ha den ute gärna ifall den blir förstörd.. Men samtidigt så har jag inte plats för den inne.. Det löser sig! :)

Idag (Måndag) så va min Junilove ledig från arbetet. Då passade vi på att åka och handla lite. Alltid skönt att fylla på i skafferi och kyl/frys! Men jag kunde ju självklart inte låta bli att gå in i blombutiken. Det fick lov att bli 3 nya gröna växter till köket och 4 fina ljung till trädgården.
Efter blombutiken så va jag bara tvungen att få gå in på Fyndlagret med. Japp! Det fick lov att bli 3 nya krukor till köket med! :) Jag blev kanon nöjd!

Blomma nr 1 :) Med en ny kruka runt sig. Super fint tycker jag..

Även 2 utav den här sorten växt fick det lov att bli med :) Tjusigt!! ;)

Alltid lika kul med lite nytt :) Nu blir det sängen! Jag tar med mig mina håriga 2 <3 , min sambo och mina 2 små sparkande liv i magen (som bjuder sin mamma på härliga sammandragningar och svullna fötter). ;)

Junilove & Jag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar