söndag 13 januari 2013

Jul & Nyår

Nu har det äntligen lugnat ner sig efter Jul & Nyårs firanden!! Flickorna har fyllt 1 år! <3 Mina små smultronhjärtan! Tänk vad tiden går ändå. Jag har hela tiden sagt att jag tycker att tiden går så otroligt sakta, men oj vad fel man kan ha ibland! Dom kom i v. 30 + 2, vi spenderade första månaden på NEO i Borås. Det har varit mycket motgångar, många tårar, och kämpande. Men så tittat man på dom nu. Dom skrattar och busar med varandra (bråkar ibland också) ;) då glömmer man bort allt det jobbiga som har varit! Dom är så fina min <3 Jag kunde inte önskat mig något finare och bättre än det jag har. Min underbara Junilove och mina underbara barn, Nellie & Linnéa! Vad jag Älskar er 3! Navajo och Diablo med så klart :)

Julen firade vi hemma hos oss med familjerna. Det är viktigt för mig att Jag och Junilove skapar våra traditioner med våra barn. Vi är en egen familj nu. Självklart vill jag ha med dom andra (från våra "födelse-familjer"), men i slutändan är det min egna lilla familj som räknas mest! <3

Svärmor, Svärfar, Madeleine, Mikael, Systeryster, Storebror, Pappa, Jag, Junilove, Nellie och Linnéa firade jul med massa julmat som jag och Junilove lagat. I 2 hela dagar stod vi och lagade MASSA mat! Gott som tusan blev det också! Jag dukade upp en långbord i matsalsrummet och trixade länge för att vi alla skulle kunna få plats och sitta tillsammans!
Jag kommer ihåg när jag var liten, då delades barn och vuxna alltid upp och satt vid olika bord. Efter det så gillar jag det verkligen inte! ALLA ska sitta tillsammans, även om det blir trångt!  ;)

Mycket mat kvar, kortet är taget när alla har ätit och är mätta!! 


 Nellie med sin morgon-julklappa :)


 Mina <3


 Linnéa med sin morgon-julklapp


 Så mycket snören och så mycket papper!


 Linnéa blev trött av att öppna massa paket, så hon passade på att mysa med sin mamma lite :) <3


 WOW!!! Bästa farbror Tobias kommer med tuffa pulkor!! :)


 Kul!! Gullungar! :)


Nellie pussar den nya nallen :)


Nyår i år var nog den bästa! Den firade vi med dom bästa vännerna och flickorna va självklart med :) Vi va: Johanna, Stefan, Madeleine, Mikael, Marie, Tobias, Jimmy, Junilove & Jag.
Vi lagade maten gemensamt och hade det jätte mysigt!
Vi kvinnor lagade förrätten: Räkcocktail med hemmagjord citronmajonnäs & vitt vin :)
Männen gjorde varmrätten: Porterstek (Som jag och Johanna fixade till i smyg) ;) , hasselbackspotatis, sås, ugnsstekta grönsaker och rött vin :)
Jag gjorde efterrätten dagen innan: Citron Cheesecake med hallonsås, kaffe och avec.

Det blev väldigt gott och VÄLDIGT mättande! :) Men vad trevligt det va. Vi spelade spel och skrattade massa innan det var dags för att ge sig ut i regnet för att skåla in det nya året! Det blev många kramar och pussar :)


Flickorna i sina fina klänningar och glittriga tajts som dom fick utav världens bästa morbror Roger! :)
Sötare kan ingen vara!!! <3

När klockan slog tolv, skålade vi allihopa ute i regnet. Sen gick jag och Junilove upp till våra sovande smultronhjärtan och sa gott nytt år till dom med :)


Junilove & Jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar